Monday 5 September 2011

Persediaan ke Final Camp - Perjalanan ke Chenderoh

Pagi tue kami semua bangun awal dan membuat last preparation...bukan apa takut ada alat2 yang tertinggal..dah abis check semua kami pun terus ke faculty..ingatkan kami yang menunggu bas rupanya bas yang menunggu kami..apa lagi kelam kabut dibuatnya..setelah mengisi semua barang di deck bawah dan atas..menunggu kawan2 yang lain la plak..ada yang datang lewat sikit..mugkin ada hal ataupun jalan jem..tepat jam 9.00pagi waktu tempatan kami pun bertolak..bagus juga la drebar bus nie sebab mau menunggu kawan2 kami yang lambat..sepanjang perjalanan macam2 yang dibuat oleh kawan2 aku nie..ada yang asyik tangkap gambar,ada yang cakap telefon ada yang main laptop,ada yang borak2..dan aku pulak asyik tido ja kejanya..best tido atas bus nie..hehe..mula2 aku tido sorang2 ja lepas tue hampir separuh bus tido..hehe..antara yang tido syed,suffian,isazalee,zulfadzli,afiq(tido tak puas) dan yang lain2 aku tak pasti sangat sebab aku pun tertido..Sepanjang perjalanan kami menempuh berbagai dugaan antaranya jalan jem dan tersilap lokasi..tengah2 asyik tido diulit mimpi tiba2 bus berhenti di R&R mana ntah aku takpasti..tapi berhenti untuk makan dan melepas 'hajat'..Selepas semuanya selesai..kami menerukan perjalanan ke tempat yang dituju,,aku meneruskan kerja aku iaitu tido..hehe..setelah sekian lama aku tido aku tersedar dan aku menoleh ke luar tingkap bus..rupanya kami dah sampai di chenderoh..diluar bus en.hisyam sekeluarga dan facilitator yang lain sedang menunggu kami dengan senyuman walaupun cuaca hari itu begitu panas..kalo kena ais kacang sedap nie..setelah selesai menurunkan barang dan alatan kami mengisi pulak ke nissan frontier yang sedang menunggu kami..setelah selesai semua barulah aku tahu yang kami terpaksa berjalan kaki sebab kenderaan tak cukup..hanya cukup untuk membawa barang ja...haduh..penat badan..berpeluh2 dibuatnya..











dahla lama tak penah workout..sampainya kat tepi sungai kami kena naik perahu plak untuk kesana..hadui...banyak betoi nak kena kami harung..mula2 bawa barang ja dulu pastu baru kami pulak..maklum la ramai..12orang tak termasuk lecturer..setibanya disana kami membawa barang ke tapak perkhemahan..selesailah sudah perjalanan kami..bersiap sedia untuk persiapan khemah pulak..bye...sambung next chapter lak..

No comments:

Post a Comment